top of page

Allmänna villkor

Beställning 
När du handlar från Vit Lilja ingår du ett avtal med Vit Lilja, 771115-4927, Kareby Kyrkväg 145, 442 93 Kareby. Kontrollera den orderbekräftelse du får efter ditt köp så att allt blivit korrekt. Om du inte får någon orderbekräftelse, eller om den på något sätt är felaktig, ber vi dig kontakta oss omgående. 

 

Pris 

Priser på hemsidan är angivna inklusive moms. Fraktkostnaden är inte inkluderad i priset för produkt, utan tillkommer och betalas av dig som kund. Fraktkostnaden framgår i kassan. 

 
Leverans 
Vår målsättning är att behandla din order senast dagen efter att du gjort din beställning, så att du skall få dina varor inom 5-7 arbetsdagar, under förutsättning att vi har dem i lager. Vi skickar dina varor med olika fraktbolag, vilket inte påverkar det pris du skall betala till oss. Vi reserverar oss för eventuella förseningar beroende på yttre faktorer utanför vår kontroll. 

 

Det är också möjligt att själv hämta ut beställda varor i ”Sannas blomsterbod” i Kareby. Meddela oss när du har möjlighet att hämta ut din beställning.  

 

Hantering av ej uthämtade varor 
För varor som kommer i retur till oss på grund av ej uthämtat paket debiterar vi 250 kr.  

 
Ångerrätt 
Vår målsättning är att du ska bli helt nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från vår webbshop har du därför enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler rätt att ångra ditt köp, utan att ange något skäl, inom 14 dagar från att du har tagit emot den. Vid delleveranser räknas ångerfristen från den dag då du tagit emot den sista leveransen. 

 

Vill du ångra ditt köp måste du meddela oss detta, se kontaktinformation nedan. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du skickar ditt meddelande om att du önskar utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Meddelandet måste klart och tydligt ange ditt beslut att frånträda avtalet, alltså ångra köpet. Att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans betraktas inte som ett utnyttjande av ångerrätten.  

 

Ångerrätten gäller inte för varor som är tillverkade efter dina särskilda önskemål eller varor som på annat sätt på grund av din beställning har fått en tydlig personlig prägel. 

 

Om du ångrar ditt köp måste du sända tillbaka varan till oss utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. För att du ska hinna fullfölja din ångerrätt i tid räcker det med att du skickar varan innan ångerfristen gått ut. 

 

Du får självklart titta på och undersöka varan, men inte mer än vad som krävs för att säkerställa att varan motsvarar dina förväntningar. Tänk då på att hantera varan varsamt. Om du hanterat varan ovarsamt så att den tagit skada görs ingen återbetalning.  

 

Du som kund står själv för kostnaden för returfrakten.  

 

Produktreturer skickas till: 

Vit Lilja 
Att. Susanna Giselsson 
Kareby Kyrkväg 145 
442 93 Kareby 
Mobilnummer för avisering: 0762260614 

 

Vi ber dig säkerställa att varan är väl emballerad. Packa gärna varorna som du vill returnera i originalemballaget. Ange ditt ordernummer och kontaktuppgifter så att vi har möjlighet att nå dig vid eventuella oklarheter. Lägg noteringen i paketet. Spara alltid följesedeln tills returen är avklarad. 

 

Vit Lilja behandlar ditt ärende snarast möjligt och betalar tillbaka till dig inom 14 dagar från det att vi mottagit returen, förutsatt att varan är oskadd. Vi använder samma betalningssätt för återbetalning som du själv använt vid köpet. 

 

Reklamation 

Om en vara är felaktig och du vill reklamera ser vi självklart till att varan lagas eller byts ut kostnadsfritt för dig. För att du ska ha rätt att häva köpet krävs att felet är väsentligt och att vi inte har möjlighet att i skälig tid laga eller byta ut varan. Spara din orderbekräftelse för att kunna bevisa att du köpt varan hos Vit Lilja. Vi rekommenderar att du gör en eventuell reklamation skriftligen via epost med bifogad bild till info@vitlilja.se 

 

Vid godkänd reklamation ersätts du för dina kostnader. 

 

Reservation 

Vit Lilja reserverar sig för eventuella uppenbara skriv- eller tryckfel och kan inte hållas ansvarig för missuppfattningar eller skada som uppstår till följd av en sådan felaktighet. 

 

Force Majeure 

Vit Lilja befrias från att fullgöra våra åtaganden gentemot dig som kund om det rätta fullgörandet förhindras på grund av omständighet utanför vår kontroll och som vi skäligen inte kunde ha räknat med vid avtalets träffande och vars följder vi därför inte kunnat undvika eller övervinna, såsom arbetskonflikt, eldsvåda, olycksfall, krig, myndighetsbeslut eller annat förhållande som väsentligen inverkar på vårt rätta fullgörande av avtalet. 

 
Tvist 
Om en tvist skulle uppstå mellan Vit Lilja och dig som kund, som inte kan lösas i samförstånd, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (www.arn.se). Vit Lilja kommer att följa beslut från ARN.  

 

Kundservice 

Om du har några frågor, om något har blivit fel i leveransen eller om du av någon annan anledning önskar nå Vit Lilja, kan du kontakta oss på: 

 

Telefon: 076-226 06 14 

E-post: info@vitlilja.se 

 

Postadress: 

Vit Lilja 

Kareby Kyrkväg 145 

442 93 Kareby 

bottom of page